Foreigners - Admission to first-cycle and unitary cycle programmes

switch registrations cancel selection

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

komunikacja i psychologia w biznesie, studia stacjonarne, pierwszego stopnia

Details
Code KiPB-SI
Organizational unit Wydział Ekonomii, Finansów i Zarządzania - Kampus Cukrowa
Field of studies komunikacja i psychologia w biznesie
Form of studies Full-time
Level of education First cycle
Educational profile academic
Language(s) of instruction Polish
Duration 3 lata
Recruitment committee address Polacy: rekrutacja.cukrowa@usz.edu.pl
Cudzoziemcy: admissions@usz.edu.pl
WWW address https://kandydaci.usz.edu.pl/kierunki/komunikacja-i-psychologia-w-biznesie/
Required document
  • document granting access to higher education
  Ask a question
Phase 2 (07.10.2025 08:00 – 30.10.2025 23:59)

Past phases in this registration:
  • Phase 1 (10.06.2025 00:00 – 23.09.2025 23:59)

Komunikacja i psychologia w biznesie to kierunek studiów łączący aspekty psychologiczne funkcjonowania człowieka z jego aktywnością zawodową, w tym szczególnie biznesową. Studia przygotowują do zrozumienia m.in. zachowań człowieka w pracy i relacjach biznesowych, motywów jego postępowania, kształtowania relacji międzyludzkich, roli emocji w podejmowania decyzji. Uzyskana wiedza może być wykorzystana celu usprawnianiu działania podmiotów biznesowych (oraz innych organizacji), wpływania na postawy pracowników, kształtowania klimatu i kultury organizacyjnej, przygotowywania działań rekrutacyjnych, doskonalenia komunikacji w ramach organizacji oraz z klientami, analizy zachowań konsumentów i działań marketingowych. 

 

Nauczysz się:

  • identyfikować przesłanki i mechanizmy zachowań ludzkich (pracowników, konsumentów, klientów), 
  • warunków i sposobów efektywnej komunikacji, 
  • metod i technik negocjacji i mediacji w biznesie, 
  • stosować techniki kreatywnego myślenia oraz wywierania wpływu społecznego,  
  • rozumieć i oceniać procesy poznawcze oraz emocjonalno-motywacyjnych człowieka oraz metod ich pomiaru.

 

 
Przykładowe przedmioty:
  • psychologia konsumenta
  • psychologia emocji i motywacji
  • podstawy badań marketingowych
  • analiza danych rynkowych
  • badania terenowe w biznesie
  • neuronauka poznawcza

W zakresie specjalności:

Program kierunku ma charakter modułowy, co umożliwia wybór indywidualnej ścieżki edukacyjnej, dopasowanej do preferencji studenta.

Kariera i praca:

Nasi absolwenci pracują w:

  • rekrutacji oraz obszarach HR (zarządzania zasobami ludzkimi),
  • sprzedaży,
  • marketingu i komunikacji. 
Koła naukowe i organizacje studenckie:
  • Koło Naukowe Marketingu
  • Koło Naukowe Organizacji i Zarządzania „Inicjatywa”
  • Koło Naukowe Technologii Informacyjnych
  • Koło Naukowe „PROJECT”
  • Koło Naukowe BIN Biznes, Innowacje, Networking 
Dodatkowe Informacje:

Studenci podczas studiów korzystają z zaplecza naukowo-badawczego Instytutu Zarządzania US, w tym z laboratoriów i pracowni badawczych oferujących nowoczesne wyposażenie, sprzęt i oprogramowanie badawcze: pracownia badań fokusowych, pracownia badań terenowych, laboratorium neuronauki poznawczej, laboratorium wirtualnej rzeczywistości. 

Studenci mają możliwość pracy zespołowej i kształtowania swoich umiejętności organizacyjnych i badawczych, działając w kołach naukowych oraz współpracując z pracownikami Instytutu w ramach realizowanych badań. 


Kryteria kwalifikacji:

Z każdej grupy przedmiotów podanych poniżej, jeden przedmiot będzie użyty do przeliczenia Twoich punktów rekrutacyjnych. Jeśli na Twoim świadectwie nie ma oceny z żadnego z przedmiotów w danej grupie, w tej grupie uzyskasz 0 punktów. Dany przedmiot może być brany pod uwagę tylko raz. Jeśli aplikujesz na studia na podstawie dokumentu wydanego za granicą (wydanego poza Polską), który nie jest dyplomem matury międzynarodowej IB lub matury europejskiej EB, oceny na Twoim koncie wpisze komisja rekrutacyjna.

Kryteria kwalifikacji – Grupa I
  • geografia
  • historia
  • matematyka
  • wiedza o społeczeństwie
Kryteria kwalifikacji – Grupa II
  • język obcy nowożytny
Kryteria kwalifikacji – Grupa III
  • biologia
  • język polski
  • geografia
  • historia
  • wiedza o społeczeństwie

Egzamin wstępny:

Jeśli Twoje świadectwo nie zostało wydane w państwie członkowskim Unii Europejskiej (UE), Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG), Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), Konfederacji Szwajcarskiej oraz nie jest objęte umowami międzynarodowymi (Ukraina, Chiny) ani nie jest dyplomem matury międzynarodowej (matura IB) lub matury europejskiej (matura EB), obowiązuje Cię egzamin wstępny na studia z wiedzy niezbędnej do podjęcia studiów na tym kierunku.

Uzyskanie oceny negatywnej z egzaminu skutkuje brakiem możliwości przyjęcia na studia.

Jeśli Twoje świadectwo zostało wydane w jednym z wyżej wymienionych państw, nie musisz przystępować do egzaminu wstępnego.