Foreigners - Admission to first-cycle and unitary cycle programmes

switch registrations cancel selection

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

management instytucji publicznych i public relations, studia stacjonarne, pierwszego stopnia

Details
Code MIP-SI
Organizational unit Wydział Nauk Społecznych
Field of studies management instytucji publicznych i Public Relations
Form of studies Full-time
Level of education First cycle
Educational profile academic
Language(s) of instruction Polish
Duration 3 lata
Recruitment committee address Polacy: rekrutacja-nsp@usz.edu.pl
Cudzoziemcy: admissions@usz.edu.pl
WWW address https://kandydaci.usz.edu.pl/kierunki/management-instytucji-publicznych-i-public-relations/
Required document
  • document granting access to higher education
  Ask a question
Phase 2 (07.10.2025 08:00 – 30.10.2025 23:59)

Past phases in this registration:
  • Phase 1 (10.06.2025 00:00 – 23.09.2025 23:59)

Active phases in other registrations:
  • Nabór uzupełniający - studia pierwszego stopnia i jednolite magisterskie
    Phase 1 (07.10.2025 00:00 – 30.10.2025 23:59)

Management instytucji publicznych i public relations to kierunek dla wszystkich, którzy fascynują się mediamibrandingiem i relacjami z ludźmi, a także mają świadomość, że obok umiejętności, ważny jest również wizerunek. Studenci tego kierunku uczą się zarządzać komunikacją w mediach tradycyjnych i społecznościowych, tworzyć kampanie marketingowe, dbać o markę i wizerunek oraz przygotowywać najlepsze wystąpienia publiczne. Umiejętności komunikacyjne, sprawne wykorzystywanie platform społecznościowych i inteligencja społeczna to atuty naszych absolwentów na nowoczesnym rynku pracy.

Nauczysz się:

  • skutecznie kreować wizerunek osób i instytucji,
  • tworzyć materiały foto, audio i video na strony internetowe,
  • prowadzić działania PR w internecie, m.in. w mediach społecznościowych,
  • prowadzić kampanie reklamowe i społeczne,
  • pracować z kamerą i mikrofonem, tworzyć materiały dziennikarskie i współpracować z mediami,
  • występować publicznie,
  • odczytywać mowę ciała,
  • zarządzać organizacjami.

 

 
Przykładowe przedmioty:
  • Personal Branding 
  • współczesne problemy społeczne 
  • kreowanie marki organizacji 
  • zarządzanie czasem i zadaniami 
  • Media Relations 
  • wybrane aspekty polityki zagranicznej 
  • komunikacja i identyfikacja wizualna 
  • współczesne ruchy radykalne 
  • monitoring mediów 
  • kampanie wyborcze w mediach lokalnych 

  

W zakresie specjalności:
  • doradztwo wizerunkowe i Public Relations,
  • manager w administracji publicznej.
Kariera i praca:

Nasi absolwenci pracują w: 

  • agencjach reklamowych i marketingowych,
  • instytucjach kultury,
  • urzędach gminnych, miejskich, marszałkowskich i wojewódzkich,
  • organizacjach pozarządowych i politycznych jako osoby prowadzące biura parlamentarzystów, polityków lokalnych oraz stowarzyszeń.
Koła naukowe i organizacje studenckie:
  • Koło Naukowe PRemium 
  • Koło Naukowe Edukacja dla Bezpieczeństwa „Gryf”  
Dodatkowe Informacje:

Studenci mają obowiązek zrealizowania praktyki do końca IV semestru; wymiar praktyk zawodowych wynosi 120 godzin. Studenci mogą odbywać praktykę w zakładach pracy, organizacjach i instytucjach, których profil i charakter działalności pozwalają na realizację efektów uczenia się przewidzianych programem studiów

Management instytucji publicznych i public relations w 2024 r. otrzymał Certyfikat Akredytacyjny „Studia z Przyszłością 2024” oraz Certyfikat Nadzwyczajny „Laur Pracodawców”. 


Kryteria kwalifikacji:

Z każdej grupy przedmiotów podanych poniżej, jeden przedmiot będzie użyty do przeliczenia Twoich punktów rekrutacyjnych. Jeśli na Twoim świadectwie nie ma oceny z żadnego z przedmiotów w danej grupie, w tej grupie uzyskasz 0 punktów. Dany przedmiot może być brany pod uwagę tylko raz. Jeśli aplikujesz na studia na podstawie dokumentu wydanego za granicą (wydanego poza Polską), który nie jest dyplomem matury międzynarodowej IB lub matury europejskiej EB, oceny na Twoim koncie wpisze komisja rekrutacyjna.

Kryteria kwalifikacji – Grupa I
  • język obcy nowożytny: dowolny
Kryteria kwalifikacji – Grupa II
  • język polski
Kryteria kwalifikacji – Grupa III
  • przedmiot dowolny

Egzamin wstępny:

Jeśli Twoje świadectwo nie zostało wydane w państwie członkowskim Unii Europejskiej (UE), Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG), Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), Konfederacji Szwajcarskiej oraz nie jest objęte umowami międzynarodowymi (Ukraina, Chiny) ani nie jest dyplomem matury międzynarodowej (matura IB) lub matury europejskiej (matura EB), obowiązuje Cię egzamin wstępny na studia z wiedzy niezbędnej do podjęcia studiów na tym kierunku.

Uzyskanie oceny negatywnej z egzaminu skutkuje brakiem możliwości przyjęcia na studia.

Jeśli Twoje świadectwo zostało wydane w jednym z wyżej wymienionych państw, nie musisz przystępować do egzaminu wstępnego.