Polacy - studia pierwszego stopnia i jednolite magisterskie

switch registrations cancel selection

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

dziennikarstwo i komunikacja społeczna, studia stacjonarne, pierwszego stopnia

Details
Code DiKS-SIo
Organizational unit Wydział Humanistyczny
Field of studies dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Form of studies Full-time
Level of education First cycle
Educational profile academic
Language(s) of instruction Polish
Admission limit 155
Duration 3 years
Recruitment committee address Polacy: rekrutacja-hum@usz.edu.pl
Cudzoziemcy: admissions@usz.edu.pl
WWW address https://kandydaci.usz.edu.pl/kierunki/dziennikarstwo-i-komunikacja-spoleczna/
Required document
  • matura wyrażona w procentach, matura wyrażona w ocenach, matura międzynarodowa IB, matura europejska EB
  Ask a question
There is currently no active phase in this registration.

(show past turns)
Active phases in other registrations:
  • Nabór uzupełniający - studia pierwszego stopnia i jednolite magisterskie
    Phase 1 (07.10.2025 00:00 – 30.10.2025 23:59)
  • Foreigners - Admission to first-cycle and unitary cycle programmes
    Phase 2 (07.10.2025 08:00 – 30.10.2025 23:59)

Program studiów, w ramach kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna, został przystosowany do najnowszych tendencji w naukach o mediach i komunikacji społecznej i zapotrzebowania pracodawców, a zwłaszcza do potrzeb rozwijającego się dynamicznie rynku mediów.  

Dydaktyka i badania prowadzone na tym kierunku mają na celu wyposażenie absolwentów w kompetencje – zarówno teoretyczne, jak i praktyczne – które będą stanowiły podstawę do podjęcia pracy w mediach lokalnych, regionalnych i ogólnopolskich. 

Nauczysz się:

  • analizowania i interpretowania przekazów medialnych
  • tworzenia komunikatów medialnych
  • pisania i redagowania tekstów
  • współpracy w zespole redakcyjnym
Przykładowe przedmioty:

  • gatunki dziennikarskie – informacja
  • nauka o komunikowaniu
  • literatura faktu
  • prawo mediów
  • psychologia społeczna
  • organizacja pracy i warsztat dziennikarza radiowego
  • telewizyjne dziennikarstwo informacyjne – warsztaty
  • retoryka i erystyka dziennikarska
  • kultura żywego słowa
  • warsztat redaktora

W zakresie specjalności:

  • Public Relations,
  • krytyka i publicystyka kulturalna,
  • sztuka reportażu,
  • dziennikarstwo internetowe,
  • modelowanie komunikacji.
Kariera i praca:

Nasi absolwenci pracują w:

  • radiu, telewizji, prasie i nowych mediach
  • różnych firmach i instytucjach jako rzecznicy prasowi, pracownicy biur prasowych
  • agencjach reklamowych jako twórcy reklam
  • agencjach kreowania wizerunku (społecznego, publicznego i politycznego) jako PR-owcy
  • prywatnych i publicznych instytucjach medialnych jako redaktorzy
  • redakcjach różnych mediów jako wydawcy 
 
Koła naukowe i organizacje studenckie:

  • Koło Naukowe Dziennikarzy 

Kryteria kwalifikacji:

Grupa I, II, III – wybierz jeden przedmiot w danej grupie. Dany przedmiot może być brany pod uwagę tylko raz.

Kryteria kwalifikacji – Grupa I
  • język polski
Kryteria kwalifikacji – Grupa II
  • język obcy nowożytny: dowolny
Kryteria kwalifikacji – Grupa III
  • historia,
  • wiedza o społeczeństwie.