Code | MiC-SIo |
---|---|
Organizational unit | Wydział Humanistyczny |
Field of studies | media i cywilizacja |
Form of studies | Full-time |
Level of education | First cycle |
Educational profile | academic |
Language(s) of instruction | Polish |
Admission limit | 60 |
Duration | 3 lata |
Recruitment committee address | Polacy: rekrutacja-hum@usz.edu.pl Cudzoziemcy: admissions@usz.edu.pl |
WWW address | https://kandydaci.usz.edu.pl/kierunki/media-i-cywilizacja/ |
Required document | |
Ask a question |
(show past turns)
-
Nabór uzupełniający - studia pierwszego stopnia i jednolite magisterskie
Phase 1 (07.10.2025 00:00 – 30.10.2025 23:59) -
Foreigners - Admission to first-cycle and unitary cycle programmes
Phase 2 (07.10.2025 08:00 – 30.10.2025 23:59)
Media i cywilizacja to jedyny w Polsce kierunek, w którym połączono tematykę mediów i komunikacji społecznej z wiedzą o rozwoju cywilizacji współczesnych i dawnych.
Celem jest zrozumienie, w jaki sposób działały i działają media oraz jak kształtowały i współcześnie kształtują rzeczywistość społeczną. Na tej bazie rozwijane są umiejętności praktyczne, związane ze współczesnymi mediami, niezbędne w różnych sferach aktywności zawodowej, przede wszystkim w działaniach marketingowych, reklamowych, z zakresu public relations i innych.
Nauczysz się:
- analizować, w jaki sposób media kształtowały i współcześnie kształtują kulturę i życie społeczne,
- interpretować informacje współczesne i dawne (dokumenty pisane, przekazy werbalne, komunikaty symboliczne, wytwory kultury masowej),
- wykorzystywać media w pracy rzecznika prasowego, specjalisty w zakresie marketingu i PR-u,
- wykorzystywać media w zarządzaniu,
- tworzyć informacje i przekazy wizualne przeznaczone do różnego typu mediów,
- przygotowywać i realizować wystąpienia publiczne,
- stosować techniki mediacji i perswazji,
- rozpoznawać specyficzne cechy różnych cywilizacji współczesnych ważne dla skutecznej komunikacji w multikulturowym świecie.
- media i komunikowanie społeczne,
- przemiany cywilizacyjne XX i XXI w.,
- formy komunikacji w starożytności,
- marketing polityczny,
- tekst w mediach tradycyjnych i wirtualnych,
- narracja reklamy,
- techniki mediacji i perswazji,
- autoprezentacja,
- warsztat pracy rzecznika prasowego.
W zakresie specjalności:
- public relations w mediach współczesnych,
- archiwistyczna.
Nasi absolwenci pracują w:
- agencjach reklamowych, marketingowych i PR,
- działach promocji i marketingu firm prywatnych oraz instytucji administracji państwowej i samorządowej,
- mediach,
- instytucjach kultury,
- organizacjach społecznych i politycznych,
- archiwach (po wyborze specjalności archiwistycznej).
- Koło Naukowe Młodych Historyków Scriptor,
- Koło Naukowe Aktywny Dialog Międzynarodowy,
- Archeologiczne Koło Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego Old Skull.
Zajęcia specjalistyczne prowadzą osoby posiadające doświadczenie zawodowe w danej dziedzinie (dziennikarze, rzecznicy prasowi, specjaliści ds. zarządzania i marketingu, archiwiści) oraz osoby współpracujące z mediami. Prowadzona jest również współpraca z placówkami zajmującymi się mediami, komunikacją społeczną, działami promocji i marketingu firm prywatnych oraz instytucji administracji państwowej i samorządowej.
Grupa I, II, III – wybierz jeden przedmiot w danej grupie. Dany przedmiot może być brany pod uwagę tylko raz.
- historia,
- wiedza o społeczeństwie,
- język polski,
- historia sztuki.
- język obcy nowożytny: dowolny
- przedmiot dowolny