Foreigners - Admission to second-cycle programmes

switch registrations cancel selection

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

międzynarodowy biznes turystyczny, studia niestacjonarne, drugiego stopnia

Details
Code MBT-NII
Organizational unit Wydział Ekonomii, Finansów i Zarządzania - Kampus Mickiewicza
Field of studies międzynarodowy biznes turystyczny
Form of studies Part-time
Level of education Second cycle
Educational profile academic
Language(s) of instruction Polish
Duration 2 lata
Recruitment committee address Polacy: rekrutacja.mickiewicza@usz.edu.pl
Cudzoziemcy: admissions@usz.edu.pl
WWW address https://kandydaci.usz.edu.pl/ii-stopien/miedzynarodowy-biznes-turystyczny/
Required document
  • diploma granting access to second-cycle (Master) studies
  Ask a question
There is currently no active phase in this registration.

Upcoming phases in this registration:
  • Phase 1 (10.06.2025 00:00 – 23.09.2025 23:59)

Active phases in other registrations:
  • Polacy - studia drugiego stopnia
    Phase 1 (20.05.2025 00:00 – 12.08.2025 23:59)
  • Polacy z dokumentem uzyskanym za granicą - studia drugiego stopnia
    Phase 1 (20.05.2025 00:00 – 24.09.2025 23:59)

Kierunek międzynarodowy biznes turystyczny przygotowuje absolwentów do zdobycia i ugruntowania wiedzy na temat funkcjonowania i rozwoju międzynarodowego biznesu turystycznego, twórczego rozwiązywania problemów oraz umiejętności podejmowania skutecznych i efektywnych decyzji biznesowych w turystyce międzynarodowej. Program kształcenia opiera się na pogłębionych, interdyscyplinarnych studiach teoriopoznawczych, dostosowanych do potrzeb i wymogów współczesnego rynku. Absolwenci zyskują wiedzę z zakresu mechanizmów i zasad funkcjonowania międzynarodowego biznesu turystycznego, rozumieją rangę podmiotów gospodarczych i instytucji otoczenia biznesu w tworzeniu właściwych warunków rozwojowych, w tym projakościowych i proinnowacyjnych w turystyce międzynarodowej.

Nauczysz się:

  • przeprowadzać analizę i ocenę zjawisk oraz procesów zachodzących w turystyce międzynarodowej,
  • wyciągać konstruktywne wnioski na podstawie przeprowadzonych analiz i rozwiązywać dylematy biznesowe w zakresie turystyki międzynarodowej,
  • oceniać skutki rozwoju turystyki, w tym wpływ turystyki na stan środowiska przyrodniczego i otoczenia społeczno-kulturowego,
  • tworzyć i zarządzać produktem turystycznym, a także kreować „wygrywające” strategie rynkowe w międzynarodowym biznesie turystycznym,
  • podejmować trafne decyzje dotyczące funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstw turystycznych,
  • wykorzystywać wiedzę teoretyczną i praktyczne umiejętności, aby odpowiednio reagować na zmiany zachodzące w otoczeniu, przy uwzględnieniu współczesnych trendów rozwojowych w turystyce,
  • wykorzystywać metody badań rynku turystycznego z perspektywy potrzeb międzynarodowego biznesu turystycznego,
  • stosować zasady protokołu dyplomatycznego w międzynarodowym biznesie turystycznym.
 
Przykładowe przedmioty:
  • analiza rynku turystycznego
  • działalność biznesowa w turystyce międzynarodowej
  • e-systemy rezerwacyjne
  • finansowanie rozwoju turystyki
  • komunikacja międzykulturowa w biznesie turystycznym
  • kreowanie produktów turystycznych
  • zarządzanie projektami turystycznymi

W zakresie specjalności:

Program kierunku ma charakter modułowy, co umożliwia wybór indywidualnej ścieżki edukacyjnej, dopasowanej do preferencji studenta.

Nasi absolwenci pracują w:

Nasi absolwenci pracują w:

  • przedsiębiorstwach turystycznych,
  • jednostkach administracji samorządowej i rządowej,
  • sanatoriach, ośrodkach spa & wellness, centrach rekreacji i odnowy biologicznej,
  • sieciach placówek informacji turystycznej,
  • organizacjach społecznych, fundacjach i stowarzyszeniach,
  • regionalnych i lokalnych organizacjach turystycznych.
Kryteria kwalifikacji:

Do postępowania kwalifikacyjnego mogą przystąpić osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów wyższych co najmniej pierwszego stopnia. Kryterium kwalifikacji jest ocena na dyplomie.

Koła naukowe i organizacje studenckie:
  • Koło Naukowe Turystyki i Rekreacji „Odkrywcy”
Dodatkowe informacje:

Zajęcia realizowane na kierunku międzynarodowy biznes turystyczny przyczyniają się do zdobycia przez absolwentów wiedzy i praktycznych umiejętności dostosowanych do oczekiwań współczesnego rynku pracy. Absolwenci zdobywają wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne umożliwiające działalność badawczą i menedżerską w sferze turystyki międzynarodowej.


Do postępowania kwalifikacyjnego mogą przystąpić osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów wyższych co najmniej pierwszego stopnia.

Kryterium kwalifikacji jest ocena na dyplomie.

Jeśli aplikujesz na studia na podstawie dokumentu wydanego za granicą (wydanego poza Polską), ocenę Twoim koncie wpisze komisja rekrutacyjna.