Polacy - studia pierwszego stopnia i jednolite magisterskie

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

dziennikarstwo i komunikacja społeczna, studia stacjonarne, pierwszego stopnia

Szczegóły
Kod DiKS-SIo
Jednostka organizacyjna Wydział Humanistyczny
Kierunek studiów dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Forma studiów Stacjonarne
Poziom kształcenia Pierwszego stopnia
Profil studiów ogólnoakademicki
Języki wykładowe polski
Limit miejsc 80
Czas trwania 3 lata
Adres komisji rekrutacyjnej Polacy: rekrutacja-hum@usz.edu.pl
Cudzoziemcy: admissions@usz.edu.pl
Adres WWW https://kandydaci.usz.edu.pl/kierunki/dziennikarstwo-i-komunikacja-spoleczna/
Wymagany dokument
  • matura wyrażona w procentach, matura wyrażona w ocenach, matura międzynarodowa IB, matura europejska EB
  Zadaj pytanie
Tura 1 (20.05.2025 00:00 – 11.07.2025 23:59)

Trwające tury w innych rekrutacjach:
  • Polacy z dokumentem uzyskanym za granicą - studia pierwszego stopnia i jednolite magisterskie
    Tura 1 (20.05.2025 00:00 – 24.09.2025 23:59)

Program studiów, w ramach kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna, został przystosowany do najnowszych tendencji w naukach o mediach i komunikacji społecznej i zapotrzebowania pracodawców, a zwłaszcza do potrzeb rozwijającego się dynamicznie rynku mediów.  

Dydaktyka i badania prowadzone na tym kierunku mają na celu wyposażenie absolwentów w kompetencje – zarówno teoretyczne, jak i praktyczne – które będą stanowiły podstawę do podjęcia pracy w mediach lokalnych, regionalnych i ogólnopolskich. 

Nauczysz się:

  • analizowania i interpretowania przekazów medialnych
  • tworzenia komunikatów medialnych
  • pisania i redagowania tekstów
  • współpracy w zespole redakcyjnym
Przykładowe przedmioty:

  • gatunki dziennikarskie – informacja
  • nauka o komunikowaniu
  • literatura faktu
  • prawo mediów
  • psychologia społeczna
  • organizacja pracy i warsztat dziennikarza radiowego
  • telewizyjne dziennikarstwo informacyjne – warsztaty
  • retoryka i erystyka dziennikarska
  • kultura żywego słowa
  • warsztat redaktora

W zakresie specjalności:

  • Public Relations,
  • krytyka i publicystyka kulturalna,
  • sztuka reportażu,
  • dziennikarstwo internetowe,
  • modelowanie komunikacji.
Kariera i praca:

Nasi absolwenci pracują w:

  • radiu, telewizji, prasie i nowych mediach
  • różnych firmach i instytucjach jako rzecznicy prasowi, pracownicy biur prasowych
  • agencjach reklamowych jako twórcy reklam
  • agencjach kreowania wizerunku (społecznego, publicznego i politycznego) jako PR-owcy
  • prywatnych i publicznych instytucjach medialnych jako redaktorzy
  • redakcjach różnych mediów jako wydawcy 
 
Koła naukowe i organizacje studenckie:

  • Koło Naukowe Dziennikarzy 

Kryteria kwalifikacji:

Grupa I, II, III – wybierz jeden przedmiot w danej grupie. Dany przedmiot może być brany pod uwagę tylko raz.

Kryteria kwalifikacji – Grupa I
  • język polski
Kryteria kwalifikacji – Grupa II
  • język obcy nowożytny: dowolny
Kryteria kwalifikacji – Grupa III
  • historia,
  • wiedza o społeczeństwie.