Polacy - studia pierwszego stopnia i jednolite magisterskie

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

media i cywilizacja, studia stacjonarne, pierwszego stopnia

Szczegóły
Kod MiC-SIo
Jednostka organizacyjna Wydział Humanistyczny
Kierunek studiów media i cywilizacja
Forma studiów Stacjonarne
Poziom kształcenia Pierwszego stopnia
Profil studiów ogólnoakademicki
Języki wykładowe polski
Limit miejsc 60
Czas trwania 3 lata
Adres komisji rekrutacyjnej Polacy: rekrutacja-hum@usz.edu.pl
Cudzoziemcy: admissions@usz.edu.pl
Adres WWW https://kandydaci.usz.edu.pl/kierunki/media-i-cywilizacja/
Wymagany dokument
  • matura wyrażona w procentach, matura wyrażona w ocenach, matura międzynarodowa IB, matura europejska EB
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy w wybranej rekrutacji.

(pokaż minione tury)
Trwające tury w innych rekrutacjach:
  • Nabór uzupełniający - studia pierwszego stopnia i jednolite magisterskie
    Tura 1 (07.10.2025 00:00 – 30.10.2025 23:59)
  • Cudzoziemcy - studia pierwszego stopnia i jednolite magisterskie
    Tura 2 (07.10.2025 08:00 – 30.10.2025 23:59)

Media i cywilizacja to jedyny w Polsce kierunek, w którym połączono tematykę mediów i komunikacji społecznej z wiedzą o rozwoju cywilizacji współczesnych i dawnych.  

Celem jest zrozumienie, w jaki sposób działały i działają media oraz jak kształtowały i współcześnie kształtują rzeczywistość społeczną. Na tej bazie rozwijane są umiejętności praktyczne, związane ze współczesnymi mediami, niezbędne w różnych sferach aktywności zawodowej, przede wszystkim w działaniach marketingowych, reklamowych, z zakresu public relations i innych.

Nauczysz się:

  • analizować, w jaki sposób media kształtowały i współcześnie kształtują kulturę i życie społeczne, 
  • interpretować informacje współczesne i dawne (dokumenty pisane, przekazy werbalne, komunikaty symboliczne, wytwory kultury masowej), 
  • wykorzystywać media w pracy rzecznika prasowego, specjalisty w zakresie marketingu i PR-u, 
  • wykorzystywać media w zarządzaniu, 
  • tworzyć informacje i przekazy wizualne przeznaczone do różnego typu mediów,
  • przygotowywać i realizować wystąpienia publiczne, 
  • stosować techniki mediacji i perswazji, 
  • rozpoznawać specyficzne cechy różnych cywilizacji współczesnych ważne dla skutecznej komunikacji w multikulturowym świecie.

 

 
Przykładowe przedmioty:
  • media i komunikowanie społeczne, 
  • przemiany cywilizacyjne XX i XXI w., 
  • formy komunikacji w starożytności, 
  • marketing polityczny, 
  • tekst w mediach tradycyjnych i wirtualnych, 
  • narracja reklamy, 
  • techniki mediacji i perswazji,
  • autoprezentacja, 
  • warsztat pracy rzecznika prasowego.

W zakresie specjalności:

  • public relations w mediach współczesnych, 
  • archiwistyczna.
Kariera i praca:

Nasi absolwenci pracują w:

  • agencjach reklamowych, marketingowych i PR, 
  • działach promocji i marketingu firm prywatnych oraz instytucji administracji państwowej i samorządowej, 
  • mediach, 
  • instytucjach kultury,
  • organizacjach społecznych i politycznych, 
  • archiwach (po wyborze specjalności archiwistycznej).
 
Koła naukowe i organizacje studenckie:
  • Koło Naukowe Młodych Historyków Scriptor, 
  • Koło Naukowe Aktywny Dialog Międzynarodowy, 
  • Archeologiczne Koło Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego Old Skull. 
Dodatkowe Informacje:

Zajęcia specjalistyczne prowadzą osoby posiadające doświadczenie zawodowe w danej dziedzinie (dziennikarze, rzecznicy prasowi, specjaliści ds. zarządzania i marketingu, archiwiści) oraz osoby współpracujące z mediami. Prowadzona jest również współpraca z placówkami zajmującymi się mediami, komunikacją społeczną, działami promocji i marketingu firm prywatnych oraz instytucji administracji państwowej i samorządowej. 


Kryteria kwalifikacji:

Grupa I, II, III – wybierz jeden przedmiot w danej grupie. Dany przedmiot może być brany pod uwagę tylko raz.

Kryteria kwalifikacji – Grupa I
  • historia,
  • wiedza o społeczeństwie,
  • język polski,
  • historia sztuki.
Kryteria kwalifikacji – Grupa II
  • język obcy nowożytny: dowolny
Kryteria kwalifikacji – Grupa III
  • przedmiot dowolny