Kod | DZM-SII |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Humanistyczny |
Kierunek studiów | dziennikarstwo i zarządzanie mediami |
Forma studiów | Stacjonarne |
Poziom kształcenia | Drugiego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | polski |
Czas trwania | 2 lata |
Adres komisji rekrutacyjnej | Polacy: rekrutacja-hum@usz.edu.pl Cudzoziemcy: admissions@usz.edu.pl |
Adres WWW | https://kandydaci.usz.edu.pl/ii-stopien/dziennikarstwo-i-zarzadzanie-mediami/ |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
-
Polacy - studia drugiego stopnia
Tura 1 (20.05.2025 00:00 – 12.08.2025 23:59) -
Polacy z dokumentem uzyskanym za granicą - studia drugiego stopnia
Tura 1 (20.05.2025 00:00 – 24.09.2025 23:59)
Na studentów dziennikarstwa i zarządzania mediami czekają cztery semestry wypełnione zajęciami teoretycznymi i praktycznymi, które przygotują ich do pracy dziennikarskiej, redaktorskiej, a także zarządzania przedsiębiorstwem medialnym i pracy w gremiach zarządczych.
Podczas studiów można wybrać jedną z trzech dostępnych specjalności, które umożliwią absolwentom swobodne poruszanie się na rynku pracy – w sektorze związanym z mediami i w sektorach pokrewnych.
W programie studiów przewidziano dodatkowo moduły: produkcja medialna, funkcjonowanie przedsiębiorstwa medialnego, glokalność, kreacja wizerunku oraz dziennikarstwo informacyjno-publicystyczne.
Nauczysz się:
- nowoczesnego dziennikarstwa,
- współpracy w zespole,
- zasad profesjonalnej komunikacji,
- ekonomicznych aspektów zarządzania przedsiębiorstwem medialnym.
- zarządzanie projektami w mediach,
- formy wypowiedzi dziennikarskiej w telewizji,
- warsztat dziennikarza radiowego,
- pisarski warsztat dziennikarski,
- IT w mediach,
- zarządzanie informacją w mediach.
W zakresie specjalności:
- menedżer w mediach,
- dziennikarstwo regionalne i transgraniczne,
- teoria i praktyka dziennikarstwa.
Uruchomienie danego zakresu specjalności uwarunkowane jest zadeklarowaną liczbą studentów, zgodnie z przepisami obowiązującymi na Uczelni.
- prywatnych i publicznych instytucjach medialnych,
- redakcjach różnych mediów,
- agencjach public relations,
- agencjach kreacji wizerunku (społecznego, publicznego politycznego),
- agencjach reklamowych,
- biurach prasowych różnych firm i instytucji.
- Koło Naukowe Dziennikarzy
Zajęcia warsztatowe i praktyczne prowadzone są w profesjonalnych redakcjach mediów Uniwersytetu Szczecińskiego (studiach radiowym i telewizyjnym oraz w newsroomie prasowym).
Kryteria kwalifikacji:
Do postępowania kwalifikacyjnego mogą przystąpić osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów co najmniej pierwszego stopnia. Kryterium kwalifikacji jest liczba otrzymanych punktów, obliczana wg wzoru: W = 0,5 O + 0,5 Ś gdzie:
O – ocena na dyplomie ukończenia studiów co najmniej pierwszego stopnia;
Ś – średnia z przebiegu studiów co najmniej pierwszego stopnia, potwierdzona przez uczelnię kandydata i wyliczona według zasad zgodnych z regulaminem studiów ukończonej uczelni.
Jeśli aplikujesz na studia na podstawie dokumentu wydanego za granicą (wydanego poza Polską), ocenę Twoim koncie wpisze komisja rekrutacyjna.