Kod | MBT-SII |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Ekonomii, Finansów i Zarządzania - Kampus Mickiewicza |
Kierunek studiów | międzynarodowy biznes turystyczny |
Forma studiów | Stacjonarne |
Poziom kształcenia | Drugiego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | polski |
Limit miejsc | 80 |
Czas trwania | 2 lata |
Adres komisji rekrutacyjnej | Polacy: rekrutacja.mickiewicza@usz.edu.pl Cudzoziemcy: admissions@usz.edu.pl |
Adres WWW | https://kandydaci.usz.edu.pl/ii-stopien/miedzynarodowy-biznes-turystyczny/ |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
-
Polacy z dokumentem uzyskanym za granicą - studia drugiego stopnia
Tura 1 (20.05.2025 00:00 – 24.09.2025 23:59)
Kierunek międzynarodowy biznes turystyczny przygotowuje absolwentów do zdobycia i ugruntowania wiedzy na temat funkcjonowania i rozwoju międzynarodowego biznesu turystycznego, twórczego rozwiązywania problemów oraz umiejętności podejmowania skutecznych i efektywnych decyzji biznesowych w turystyce międzynarodowej. Program kształcenia opiera się na pogłębionych, interdyscyplinarnych studiach teoriopoznawczych, dostosowanych do potrzeb i wymogów współczesnego rynku. Absolwenci zyskują wiedzę z zakresu mechanizmów i zasad funkcjonowania międzynarodowego biznesu turystycznego, rozumieją rangę podmiotów gospodarczych i instytucji otoczenia biznesu w tworzeniu właściwych warunków rozwojowych, w tym projakościowych i proinnowacyjnych w turystyce międzynarodowej.
Nauczysz się:
- przeprowadzać analizę i ocenę zjawisk oraz procesów zachodzących w turystyce międzynarodowej,
- wyciągać konstruktywne wnioski na podstawie przeprowadzonych analiz i rozwiązywać dylematy biznesowe w zakresie turystyki międzynarodowej,
- oceniać skutki rozwoju turystyki, w tym wpływ turystyki na stan środowiska przyrodniczego i otoczenia społeczno-kulturowego,
- tworzyć i zarządzać produktem turystycznym, a także kreować „wygrywające” strategie rynkowe w międzynarodowym biznesie turystycznym,
- podejmować trafne decyzje dotyczące funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstw turystycznych,
- wykorzystywać wiedzę teoretyczną i praktyczne umiejętności, aby odpowiednio reagować na zmiany zachodzące w otoczeniu, przy uwzględnieniu współczesnych trendów rozwojowych w turystyce,
- wykorzystywać metody badań rynku turystycznego z perspektywy potrzeb międzynarodowego biznesu turystycznego,
- stosować zasady protokołu dyplomatycznego w międzynarodowym biznesie turystycznym.
- analiza rynku turystycznego
- działalność biznesowa w turystyce międzynarodowej
- e-systemy rezerwacyjne
- finansowanie rozwoju turystyki
- komunikacja międzykulturowa w biznesie turystycznym
- kreowanie produktów turystycznych
- zarządzanie projektami turystycznymi
W zakresie specjalności:
Program kierunku ma charakter modułowy, co umożliwia wybór indywidualnej ścieżki edukacyjnej, dopasowanej do preferencji studenta.
Nasi absolwenci pracują w:
- przedsiębiorstwach turystycznych,
- jednostkach administracji samorządowej i rządowej,
- sanatoriach, ośrodkach spa & wellness, centrach rekreacji i odnowy biologicznej,
- sieciach placówek informacji turystycznej,
- organizacjach społecznych, fundacjach i stowarzyszeniach,
- regionalnych i lokalnych organizacjach turystycznych.
- Koło Naukowe Turystyki i Rekreacji „Odkrywcy”
Zajęcia realizowane na kierunku międzynarodowy biznes turystyczny przyczyniają się do zdobycia przez absolwentów wiedzy i praktycznych umiejętności dostosowanych do oczekiwań współczesnego rynku pracy. Absolwenci zdobywają wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne umożliwiające działalność badawczą i menedżerską w sferze turystyki międzynarodowej.
Kryteria kwalifikacji:
Do postępowania kwalifikacyjnego mogą przystąpić osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów wyższych co najmniej pierwszego stopnia.
Kryterium kwalifikacji jest ocena na dyplomie.